Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה קידום אתרים חשוב לעסק חדש?

בעולם העסקים המתפתח והתחרותי ביותר, ישנם כלי רבים שיכולים לסייע לעסקים חדשים להתפתח ולצבור לקוחות חדשים. אחד מהכלים החשובים ביותר הוא קידום אתרים. קידום אתרים הוא תהליך שבמסגרתו מתבצעות פעולות שונות על מנת לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים.

הקידום באינטרנט הוא המפתח להצלחה של עסק חדש.
הקידום באינטרנט הוא המפתח להצלחה של עסק חדש.

ראשית, מה זה בעצם קידום אתרים?

קידום אתרים הוא תהליך שבמסגרתו מתבצעות פעולות שיפור מתמידות על האתר בכדי להגביר את הנוכחות שלו במנועי החיפוש. באמצעות שיפור המיקום בתוצאות החיפוש, האתר מקבל יותר תעבורה אורגנית, כלומר תעבורה שמגיעה לאתר מבלי לשלם על כך. כך ניתן להפוך לאתר למקום אטרקטיבי למשתמשים פוטנציאליים ולהגיע לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים.

דוגמאות לעסקים שנהנים מקידום אתרים

כדי להבין את החשיבות של קידום אתרים לעסק חדש, נביא כמה דוגמאות לעסקים שיכולים לקבל הרבה מקידום אורגני:

  1. חנות מקוונת חדשה – חשוב לעסק חדש שיהיה לו נוכחות ברשת. בעזרת קידום אתרים ניתן להגיע לקהל חדש של לקוחות פוטנציאליים ולהגביר את רווחיות העסק.
  2. מסעדה חדשה – כאשר מסעדה חדשה מבצעת קידום אתרים, היא יכולה להופיע בחיפושים כגון "מסעדה באזור כלשהו" או "מסעדה של אוכל ים תיכוני". בכך ניתן למשתמשים פוטנציאליים למצוא את המסעדה החדשה ולבחון את התפריט והביקוש לפני שהם מגיעים למסעדה.
  3. חברת ייעוץ פיננסי – עסק חדש בתחום הייעוץ הפיננסי צריך להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהציע להם את השירותים המתאימים להם. עם קידום אתרים אורגני, החברה יכולה להופיע בחיפושים כמו "ייעוץ פיננסי לעסקים חדשים" או "ייעוץ פיננסי לפנסיה".

דוגמת מקרה

נביא דוגמת מקרה של חברה חדשה בתחום האינטרנט שניצבה בפני אתגרים מרובים והשקיעה בקידום אורגני:

חברת "אינטרנט בטוח" (שם בדוי) היא חברה חדשה שמספקת שירותי אבטחת מידע באינטרנט. בתחילה, החברה נתקלה בקשיים רבים במציאת לקוחות חדשים. מכיוון שתחום אבטחת האתרים מאוד תחרותי התחרות הייתה גבוהה מאוד.

במקום לוותר, החברה הבינה שהיא צריכה להביא לקוחות אליה באופן אורגני ולא להמתין שהם יגיעו באופן ממומן, מכיוון שכל לחיצה על המודעה שלהם עולה הרבה כסף. בעזרת קידום אורגני, החברה הצליחה לשפר את מיקומה בתוצאות החיפוש ולהופיע בראש תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות לתחום השירות שהיא מספקת.

תוצאות הקידום הביאו לחברה גדילה משמעותית בתעבורה האורגנית, לעלייה משמעותית במכירות ולהקמת מותג חזק בשוק.

הסיבות העיקריות לכך שקידום אתרים חיוני לעסקים חדשים

קיימות מספר סיבות מרכזיות לכך שקידום אתרים חשוב לעסק חדש:

1. קידום אתרים מגדיל את החשיפה והמודעות

עבור עסק חדש שהקהל עדיין אינו מודע אליו, קידום אתרים הוא הדרך הטובה ביותר ליצור חשיפה ומודעות. דירוג גבוה במנועי חיפוש כמו גוגל מביא תנועת גולשים איכותית שיכולה להפוך ללקוחות פוטנציאלים.

2. זה מקטין את התלות בפרסום ממומן

פרסום ממומן (כמו פייסבוק או גוגל אדס) יקר מאוד עבור עסקים קטנים. קידום אתרים טבעי מאפשר למשוך תנועת גולשים ללא עלות גבוהה של פרסום.

3. זו השקעה ארוכת טווח במותג

קידום אתרים בונה מודעות למותג לאורך זמן. גם אם זה לוקח זמן לטפס בדירוג, עם תוכן איכותי ואסטרטגיית קידום נכונה, האתר שלך יכול להפוך לסמכות בתחום במנועי חיפוש.

4. זה משפר את חווית המשתמש עבור לקוחות

אתר מקודם היטב עם תוכן איכותי ומעוצב היטב מספק חווית משתמש טובה יותר ללקוחות. זה גם בונה אמון במותג ומשפר את שיעורי ההמרה.

היתרונות העיקריים של קידום אתרים עבור עסקים חדשים

בנוסף לסיבות הנ"ל, קיימים מספר יתרונות ספציפיים כאשר עסק חדש משקיע בקידום אתרים:

1. עלות נמוכה יחסית להחזר ההשקעה

עלויות קידום אורגני זולות בהרבה מפרסום ממומן כאשר לוקחים בחשבון את החשיפה וההכנסות הפוטנציאליות שזה יכול להניב.

2. זה עוזר לבנות מומחיות וסמכותיות

כמו שכבר נאמר, ככל שהאתר שלך הופך למקור מידע מהימן ואיכותי יותר בתחום שלך, כך גדל הסיכוי שלקוחות פוטנציאלים יבחרו בך על פני מתחרים.

3. מתאים לכל גודל תקציב

ניתן להתחיל קידום אתרים גם עם תקציב קטן יחסית, ולהגדיל את ההשקעה ככל שהעסק גדל ומתבסס.

4. תוצאות נמדדות

בניגוד לפרסום ממומן שבו התשואה על ההשקעה יכולה להיות נמוכה, עם קידום אורגני אפשר לעקוב אחר מדדים כמו דירוג במנועי חיפוש, תנועת גולשים ושיעורי המרה – ולכוון את האסטרטגיה בהתאם.

5. מקור הכנסה נוסף

אתר מקודם היטב יכול גם להניב הכנסות ישירות מהצגת מודעות פרסום. זה מקור הכנסה נוסף שיכול לסייע לעסק חדש.

הקידום המתמיד של האתר הוא מרכזי להצלחת עסק חדש
הקידום המתמיד של האתר הוא מרכזי להצלחת עסק חדש

מה היה לנו עד עכשיו?
קידום אורגני מסייע לעסקים חדשים להגיע בצורה אורגני ולא ממומנת לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים.
קידום אורגני מאפשר לעסקים חדשים להגיע ללקוחות בצורה חדשה ומותאמת, ולקבל מדדים מדויקים יותר ותוצאות השיווק.
ניתן למדוד את ההצלחה של קידום אתרים על ידי מדדים כמו מספר הכניסות לאתר, מספר השאילתות או הרכישות שנעשו דרך האתר, ומדדי נראות במנועי החיפוש.
שיווק במנועי חיפוש – SEM

מאמר זה בוחן את הדינמיקה של שיווק במנועי חיפוש (SEM), אסטרטגיית שיווק דיגיטלית המשמשת עסקים כדי להגביר את הנראות